Expert training Hospitality Development – SSR

Expert training Hospitality Development

Gastvrij als het kan, beveiligen als het moet

Vakgebied(en):
  • Cursuscode: LDCR1302
  • Niveau: Verdieping
  • Aangeboden door: LDCR

In de gerechtsgebouwen is iedere bezoeker welkom. Uitgangspunt is, dat van iedere medewerker een neutrale houding (= niet-veroordelende houding) en tegelijkertijd een mensgerichte, gastvrije houding wordt verwacht. In de Expert training Hospitality Development worden medewerkers opgeleid tot inhoudelijk expert op het gebied van hospitality.

Doel

Na deze opleiding kunt u zelfstandig een gastvrijheidsontwikkelingstraject (bege-)leiden als Hospitality Expert op basis van onze 3H-visie en bent u adviseur en vraagbaak voor gastvrijheidsontwikkeling in uw organisatie. U weet in uw organisatie een next level te bereiken in mensgerichte gastvrijheid en dat zó te doen dat er 9+ervaringen bij klanten, bezoekers en medewerkers worden bereikt. Last, but not least: uw persoonlijke groei als hospitality expert tijdens de Expert training Hospitality Development. U bent immers zelf de grootste succesfactor!

Doelgroep

Medewerkers van de Rechtspraak die een passie hebben voor gastvrijheid en de verdere ontwikkeling daarvan.

Inhoud

Gedurende de Expert training Hospitality Development bent u voortdurend bezig met uw eigen gastvrijheidsontwikkelingsproject in uw eigen organisatie. U wordt gekoppeld aan één van onze jonge toptalenten van de Hotel Management School Maastricht. Deze Young Professional zal samen met u nadenken over het gastvrijheidsontwikkelingsproject voor uw organisatieonderdeel van de Rechtspraak. Inspiratie gegarandeerd!

Tijdens iedere dag van de opleiding (in totaal 6 dagen plus feestelijke afsluiting) vindt bespreking van de projecten plaats en coaching van de deelnemer in zijn rol van ‘make it happen manager’ op het gebied van gastvrijheid. We kiezen uw concrete (werk)ervaringen als leer- en ontwikkelstof voor uw ontwikkeling en zetten onze coaching kwaliteiten en door ons zelf ontwikkelde werkmethoden in (o.a. gameboards) om het maximale leer- en ontwikkelingsrendement uit die concrete (werk)ervaringen te halen.

Thema’s

De Expert training Hospitality Development is een ontwikkelingstraject in het thema Gastvrijheid voor mens en organisatie. De opleiding verdiept inzicht in onze visie op gastvrijheid. Persoonlijke ontwikkeling en organisatieontwikkeling gaan hierbij hand-in-hand. De inhoud van de opleiding wordt mede bepaald door uw ontwikkelwensen, die wij in het intakegesprek samen benoemd hebben.

Thema’s die u als deelnemer in het programma mag verwachten zijn:

  • Ons 3H concept: Happiness, Hospitality & Human Touch;
  • Onze visie op organisatieontwikkeling via Hospitality;
  • ‘Ik als organisatieontwikkelaar’;
  • Leren en ontwikkeling door de inzet van Waarderend Onderzoek;
  • Inzet van intuïtie in gast- of klantgerichtheid;
  • ‘Ontwikkel uw droomproject!’ via de Policy Workshop;
  • ‘Wat vraagt het om gastvrijheidsstrijder te zijn?’ Over de strijd in een organisatie vóór mensgerichte gastvrijheid en de inzet van uw strijdlust en strijdvaardigheden;
  • Innerlijke gastvrijheid. Over de kwaliteit om niet alleen mensgericht gastvrij te zijn naar anderen, maar allereerst gastheer of gastvrouw te zijn van uw eigen gedachten, gevoel en handelen;
  • Uw persoonlijke communicatiekracht;
  • Uw omgang met dilemma’s in het werk;
  • Omgaan met weerstand en de ‘wapens’ die de weerstand draagt.

Voorkennis

De deelnemers aan de leergang hebben een passie voor gastvrijheid en de ontwikkeling daarvan. De deelnemers zijn doorgaans van MBO, MBO+ en HBO-niveau.

Bijzonderheden

  • Deze training betreft een (incompany) groepstraining. Het maximaal aantal deelnemers per groep is 15.
  • De prijs is € 3.995,00 per deelnemer.
  • De training bestaat uit 13 dagdelen.
  • Deze training valt onder het thema ‘Hospitality & Security’.
  • De Expert training omvat één tweedaagse startbijeenkomst (inclusief een diner en overnachting in het Teaching Hotel Chateau Bethlehem in Maastricht) plus vier bijeenkomsten van een dag verspreid over een half jaar.
    Enkele weken voor de startbijeenkomst is er een intakegesprek in het Teaching Hotel om kennis te maken met elkaar, zicht te krijgen op de ontwikkelvragen van de deelnemers en zicht te geven op het programma. Tijdens de laatste bijeenkomst vindt in het Teaching Hotel Chateau Bethlehem op feestelijke wijze de uitreiking van de certificaten plaats.

Elevator Pitch Hotel Management School Maastricht

Wij geloven dat gastvrijheidsontwikkeling een continue proces is. Daarom geven wij geen snelle Hospitality trainingen zonder fundament.  De 3 Hs (Happiness, Hospitality en Human Touch) vormen de basis van al onze hospitality trainingen. Bij ons gaat het niet om drie naast elkaar staande strategieën maar om één integrale aanpak:

  • Happiness: wij activeren gelukkige, bezielde en bevlogen medewerkers die gemotiveerd en gepassioneerd zijn om bij te dragen aan de doelen van de organisatie.
  • Hospitality: wij activeren gelukkige klanten die oprechte gastvrijheid ervaren, die een 9+ klantbeleving voelen en de organisatie daar graag voor belonen.
  • Human Touch: wij doen dit vanuit een mensgericht perspectief, door mensgerichtheid en menselijke authenticiteit zowel intern als extern vorm en inhoud te geven (zo binnen, zo buiten).

 

Op maat maken en inkopen

Meer informatie over het op maat maken van deze incompany-training en het inkopen ervan, vindt u hier (alleen toegankelijk vanaf een Rechtspraak-account).

Stuur deze cursus door