Moodmaker training Hospitality – SSR

Moodmaker training Hospitality

Gastvrij als het kan, beveiligen als het moet

Vakgebied(en):
  • Cursuscode: LDCR1303

In de gerechtsgebouwen is iedere bezoeker welkom. Uitgangspunt  is, dat van iedere medewerker een neutrale houding (= niet-veroordelende houding) en tegelijkertijd een mensgerichte, gastvrije houding wordt verwacht. In de Moodmaker training Hospitality worden medewerkers, die de Basistraining Hospitality met succes hebben gevolgd, opgeleid tot inhoudelijk expert op het gebied van hospitality. Deze moodmakers hebben tijdens de basistraining laten zien, dat zij een bijzondere aanleg hebben voor het ontwikkelen van de gastvriendelijkheid binnen het onderdeel van de Rechtspraak waar zij werkzaam zijn.

Deze training wordt gegeven door Patrick Persijn en Ilse Brommersma van de Hotel Management School Maastricht.

Doel

Indien meerdere rechtbanken deelnemen aan de basistraining is het wenselijk de medewerkers die gaan deelnemen aan de moodmakers training in dezelfde groep te plaatsen. Dit bevordert de onderlinge samenwerking en heeft een positieve invloed op de borging.

  • Op een positieve manier worden de Moodmakers verrast en uitgedaagd op het gebied van gastvrijheid, beleving en hun eigen rol in de (door)ontwikkeling daarvan in hun organisatie (sterke punten, leerpunten, voornemens voor straks, basale inzichten in organisatieontwikkeling);
  • Voorbeeldgedrag zien op het gebied van mensgerichte gastvrijheid via een gastvrije ambiance: de omgeving, de school, de studenten, het Teaching Hotel.

Doelgroep

Medewerkers die de basistraining Hospitality succesvol hebben gevolgd en op de werkvloer een coachende en enthousiasmerende rol vervullen bij de implementatie van gastvrij gedrag door collega-medewerkers.

Inhoud

Deze training is bedoeld voor medewerkers die de basistraining hebben gevolgd en daarbij blijk hebben gegeven te beschikken over de wil en aanleg om op de werkvloer een coachende en enthousiasmerende rol te kunnen vervullen bij de implementatie van gastvrij gedrag door collega-medewerkers.

De moodmakers zijn niet persé leidinggevenden.
Moodmakers krijgen een verdiepende training met betrekking tot hospitality, bijvoorbeeld over de psychologische aspecten die een rol spelen bij gedemonstreerd gastvrij, c.q. ongastvrij gedrag.
Deze training wordt gehouden op een externe locatie en duurt  3 dagdelen (eerste dag start vanaf 12.00 uur met lunch en de tweede dag vindt de training in de ochtend plaats met afsluitend lunch).

Bij voorkeur vindt deze training plaats in het Teaching Hotel Chateau Bethlehem, de praktijk leeromgeving van de hotelschool.
Na de trainingssessie plant de opleider een feedbacksessie op de werklocatie van de deelnemer (of centraal gelegen), waarbij de deelnemer, op basis van praktijkvoorbeelden, knelpunten, c.q. ontwikkelpunten bespreekt met de trainer. Een feed-backsessie duurt maximaal 1 dagdeel en vindt in groepsverband plaats.

Voorkennis

Deelnemers moeten de Basistraining Hospitality succesvol hebben gevolgd.

Bijzonderheden

  • Deze training betreft een (incompany) groepstraining. Het maximaal aantal deelnemers per groep is 10.
  • Samenstelling van de prijs (per dagdeel van 4 uur):  € 700,00
    € 0,34 reiskostenvergoeding per gereden kmVoor de Moodmakers training bestaat de mogelijkheid om deze in het Teaching Hotel Chateau Bethlehem in Maastricht te verzorgen. De Moodmakers training kan echter ook worden verzorgd  op een locatie die gastvrijheid ‘ademt’ in de buurt van bv. een rechtbank of centraal gelegen in Nederland.Arrangement Teaching Hotel Chateau Bethlehem (prijspeil 2018)
    Inclusief:
    – 2 x lunch;*
    – 1 x overnachting inclusief ontbijt;
    – 1 x diner;*
    – vergaderarrangement incl. koffie, thee en water en trainingsruimte.De prijs per persoon bij dit arrangement is €210.
  • De training bestaat uit 3 dagdelen.
  • Deze training valt onder het thema ‘Hospitality & Security’.

Bijzonderheden Hotel Management School Maastricht

‘Bij deze trainingen gaan wij uit van de principes van waarderend onderzoek: wat gaat er al heel goed en hoe kunnen wij nog meer zaken op die manier oppakken? Dit biedt een garantie voor een positieve sfeer tijdens de trainingen, een sfeer die tot minder weerstand tegen gewenste veranderingen leidt en het werk- en samenwerkingsplezier tussen medewerkers aantoonbaar verhoogt.

Medewerkers die zich al op positieve wijze gastvrij onderscheiden, noemen wij ‘moodmakers’.
Deze ‘moodmakers’ wakkeren het vuur van gastvrijheid bij anderen aan. In dit ontwikkelingsproces speelt het oprechte voorbeeld van leidinggevenden een natuurlijke en belangrijke rol. Werken aan gastvrijheid is een ‘feest’ en zorgt voor enorm veel plezier in het werk. Dat merken medewerkers en bezoekers ook! Er is een speciaal trainingsprogramma voor deze moodmakers beschikbaar.’

Elevator Pitch Hotel Management School Maastricht

Wij geloven dat gastvrijheidsontwikkeling een continue proces is. Daarom geven wij geen snelle Hospitality trainingen zonder fundament.  De 3 Hs (Happiness, Hospitality en Human Touch) vormen de basis van al onze hospitality trainingen. Bij ons gaat het niet om drie naast elkaar staande strategieën maar om één integrale aanpak:

  • Happiness: wij activeren gelukkige, bezielde en bevlogen medewerkers die gemotiveerd en gepassioneerd zijn om bij te dragen aan de doelen van de organisatie.
  • Hospitality: wij activeren gelukkige klanten die oprechte gastvrijheid ervaren, die een 9+ klantbeleving voelen en de organisatie daar graag voor belonen.
  • Human Touch: wij doen dit vanuit een mensgericht perspectief, door mensgerichtheid en menselijke authenticiteit zowel intern als extern vorm en inhoud te geven (zo binnen, zo buiten).

Op maat maken en inkopen

Meer informatie over het op maat maken van deze incompany-training en het inkopen ervan, vindt u hier (alleen toegankelijk vanaf een Rechtspraak-account).

Stuur deze cursus door