Wandena, een gedreven servicedeskmedewerker bij SSR, vertelt: “Na jaren als interieurontwerper voelde ik de behoefte aan een nieuwe uitdaging. Dankzij het uitzendbureau vond ik mijn weg naar SSR, en het bleek een perfecte match te zijn! Al ruim anderhalf jaar werk ik met veel plezier in de informele en flexibele werkomgeving van SSR.”

Breed takenpakket

De servicedesk is het eerste aanspreekpunt van SSR. Vragen over o.a. inschrijvingen, toegang tot de digitale leeromgeving en cursussen komen daar via e-mail, chat en telefoon binnen. Wandena: “Als servicedeskmedewerker heb ik een breed takenpakket. Ik sta onze collega’s op een klantgerichte manier te woord, beantwoord vragen en verwerk inschrijvingen. Daarnaast benader ik deelnemers op de wachtlijst en handel ik telefonische en digitale vragen af over programma’s, faciliteiten en meer. Ook houd ik klanten op de hoogte van nieuwe cursussen en wijzigingen en bied ik eerste lijn ondersteuning voor de digitale leeromgeving MIJN SSR. Kortom: als servicedeskmedewerker ben je een spin in het web en heb je met veel collega’s en deelnemers contact.”

Flinke uitdaging

Wandena: “Ik start de dag met het uitlaten van mijn hondje. Daarna fiets ik naar kantoor of werk ik thuis. Als eerste zet ik alle communicatiekanalen open: telefoon, e-mail en chat. Vervolgens overleg ik met collega’s wie wat die dag gaat doen. Geen dag is hetzelfde en dat maakt mijn werk zo leuk. We hebben trouwens een hele goede barista op kantoor, dus tussendoor drink ik graag een havermelk cappuccino met collega’s in de lounge.”
Afgelopen jaar heeft de servicedesk een flinke uitdaging gehad: vijf collega’s gingen met zwangerschapsverlof. “In de afgelopen periode heb ik de taken van onze coördinator waargenomen. Ik had nul ervaring als leidinggevende, maar kreeg toch de kans om het te proberen. Het maakt mij trots dat we de nieuwe collega’s snel in hebben gewerkt en aan het einde van de dag een lege mailbox hebben. Dit betekent dat we heel effectief en goed hebben samengewerkt. Dat geeft mij echt een kick!” vertelt Wandena enthousiast.

Diverse projecten

Naast de reguliere werkzaamheden op de servicedesk werkt Wandena momenteel ook aan het rio- en gio-project. Dit staat voor rechter-in-opleiding en gerechtsjurist-in-opleiding. Wandena: “Ik verzorg de inschrijvingen voor alle cursussen die de rio’s en gio’s volgens hun curriculum moeten volgen. Vanaf de start van hun opleiding ben ik het aanspreekpunt voor deze collega’s. Een rio-opleiding duurt gemiddeld vier jaar, dus je kunt je voorstellen dat het contact regelmatig en best intensief is.” Naast dit project is Wandena ook betrokken als projectleider processen: “SSR heeft een tijd geleden een bureau ingeschakeld om te kijken naar alle processen. Ik ben vanaf het begin betrokken geweest om input te leveren vanuit de servicedesk. Als projectleider ga ik mij straks bezighouden met de implementatie van hun adviezen en verbeteringen. Ik ga ook een cursus projectmanagement volgen om deze taak zo goed mogelijk uit te voeren. Een leuke uitdaging!”

Bedrijfscultuur

Wandena is op basis van de bedrijfscultuur gematcht aan SSR: “Ik kan nu met zekerheid zeggen dat de match met SSR, gebaseerd op de bedrijfscultuur, perfect is. SSR is een informele en gezellige organisatie waar veel wordt georganiseerd, zoals teamuitjes, lezingen, workshops en stadswandelingen. Hoewel er hard gewerkt wordt, is er altijd ruimte voor plezier. Dit alles zorgt ervoor dat ik elke dag met veel plezier naar mijn werk ga.”

Ook bij SSR werken?

Bekijk onze vacatures!