Klantgericht telefoneren – opfriscursus – SSR
Cursussen / Bedrijfsvoering / Communicatieve vaardigheden / Persoonlijke ontwikkeling / Communicatie en media / Klantgericht telefoneren - opfriscursus

Klantgericht telefoneren – opfriscursus

Fris je kennis en vaardigheden op! Leer effectief omgaan met (emotioneel) telefonisch klantcontact

Je hebt in jouw functie te maken met telefonisch klantcontact. Dit kan contact zijn met rechtzoekenden, advocaten, ketenpartners en de inhoud van dit contact is vaak divers. Zoals je ongetwijfeld weet zijn er verschillende typen ‘klanten’, maar ook gesprekken te onderscheiden. Hoe handel je deze telefonische gesprekken succesvol, efficiënt en prettig af? Dat heb je geleerd tijdens jouw deelname aan de cursus Klantgericht telefoneren (APZZKLTE).

Inmiddels is het alweer even geleden dat je deze cursus hebt gevolgd. Je hebt meer praktijkervaring opgedaan en behoefte aan een ‘korte’ opfriscursus. Deze opfriscursus duurt 1 dag en geeft je de gelegenheid om het eerder geleerde op te frissen en te oefenen met een trainingsacteur.

Doel

Na afloop van deze cursus heb je weer scherp wat een klantgericht telefoongesprek is en hoe je dit kan voeren. Je hebt weer scherp wie je ‘klant’ is en hoe je taalgebruik en intonatie effectief kan inzetten. Je hebt weer geoefend met het inzetten van de juiste vraag- en luistertechnieken, regie te hebben en houden, structuur aan te brengen en effectief te reageren op emoties, klachten en irritaties.

Daarnaast heb je gereflecteerd op een eigen praktijksituaties waardoor je in staat bent om hiervan te leren en nieuw gedrag uit te proberen.

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor alle rechtspraakmedewerkers die vanuit functie en rol belast zijn met het voeren van telefonisch klantcontact én eerder hebben deelgenomen aan de training Klantgericht telefoneren (APZZKLTE).

Voorkennis

Als je nog niet eerder hebt deelgenomen aan de driedaagse cursus Klantgericht telefoneren, dan kan je je niet inschrijven voor deze opfriscursus.

Bijzonderheden

  • Geef je in de praktijk leiding of sturing aan kwalitatief en professioneel klantcontact? Dan kan het interessant zijn om deel te nemen aan de cursus Klantgericht telefoneren: begeleiden en ondersteunen (APZZKLCO).
  • De opfriscursus Klantgericht telefoneren kan incompany worden georganiseerd, zolang alle deelnemers hebben deelgenomen aan de cursus Klantgericht telefoneren (APZZKLTE).

Geen uitvoering gepland

Op dit moment is er voor deze cursus geen uitvoering gepland. Maak gebruik van de button ‘Hou mij op de hoogte’ aan de linkerzijde van deze pagina als je een bericht wilt ontvangen wanneer er een nieuwe uitvoering gepland is.