Takvor Avedissian – SSR

“Ken uzelf”

‘Ik vind coaching een spannende, gezamenlijke ontdekkingsreis. Het is prachtig te ervaren hoe energie en werkplezier toenemen tijdens zo’n leerproces. Als coach leer ik natuurlijk zelf ook veel, wat mijn eigen functioneren weer ten goede kan komen.’

Takvor Avedissian (1965) is geboren en getogen in Rotterdam, waar hij ook heeft gestudeerd. Hij is getrouwd en heeft drie uitwonende zoons. Na zijn studie was Takvor eerst werkzaam als wetgevingsjurist en vervolgens in de sociale rechtshulp. In 2000 werd hij benoemd tot rechter in de rechtbank Rotterdam waar hij later teamvoorzitter werd in de strafsector respectievelijk de bestuurssector. In 2007 werd hij sectorvoorzitter strafrecht/bestuurslid in de toenmalige rechtbank Haarlem (thans rechtbank Noord-Holland). Vanaf 2013 tot 2018 was hij president van de rechtbank Overijssel. Sindsdien is hij president van de Centrale Raad van Beroep. Takvor heeft in zijn diverse werkkringen de nodige veranderingsprocessen begeleid. Zijn focus ligt steeds op het realiseren van maatschappelijk relevante doelen, met oog voor de menselijke maat. Kernbegrippen: open, betrokken en actief.

Volgens Takvor leiden zelfinzicht en zelfreflectie tot betere prestaties.
“In het Oude Griekenland werd niet voor niets al gezegd: ‘Ken uzelf’, Gnoti se auton.
Zelfkennis/zelfreflectie kan leiden tot een hogere persoonlijke effectiviteit in een complexe omgeving, o.a. door een helderder focus en een betere communicatie met mensen. Ik vind coaching een mooi instrument waarmee zelfinzicht en zelfreflectie kunnen worden versterkt. Dit gebeurt in een rustige, veilige, vertrouwelijke, respectvolle setting. Ik ben opgeleid via Intercoach en heb met veel plezier professionals en leidinggevenden mogen coachen. Als president kom ik daarnaast met enige regelmaat coachingsvragen tegen.”

Werkwijze Takvor Avedissian

“De basis van coaching is volgens mij wederzijds vertrouwen en het onderkennen van kansen. Als coach probeer ik te fungeren als spiegel, klankbord, ik breng onder woorden wat ik waarneem. Vragenderwijs, reflecterend, uitnodigend en zo nodig confronterend help ik de vraagstelling van de coachee te verkennen en te (laten) scherpen. De coachee doorloopt een eigen, bij hem/haar passend leerproces. Ik vind coaching een  spannende, gezamenlijke ontdekkingsreis. Het is prachtig te ervaren hoe energie en werkplezier toenemen tijdens zo’n leerproces. Als coach leer ik natuurlijk zelf ook veel, wat mijn eigen functioneren weer ten goede kan komen.”